Lou in the States

New York, New York

Luisterend naar ‘New York, New York’ van Frank Sinatra om een beetje in de stemming te komen vlieg ik richting ‘the city that never sleeps’ en schrijf ik mijn eerste blog. ‘Dat in de stemming komen’ is eigenlijk compleet onnodig. Ik heb namelijk de afgelopen uren niet stil kunnen zitten van de gezonde zenuwen die door mijn lijf gierden.

Mijn vlucht vertrok om 09:00 en dat betekende om 06:00 op Schiphol zijn en dus 03:30 opstaan. Zodra ik had gevonden waar ik moest inchecken, zag ik gelijk al mijn mede-reisgenoten. We zijn in totaal met zijn vijven en reizen met dezelfde organisatie en zullen dan ook hetzelfde programma in New York afleggen. Het klikte meteen, wat wel erg fijn was; je zit echter allemaal in hetzelfde schuitje. Na het lange uitstellen was het toch tijd geworden om afscheid te nemen. Na veel dikke knuffels en ‘I love you’s’ liepen we met zijn vijven naar de douane. Je kijkt nog wel om, om toch nog een laatste keer te zwaaien. Maar eigenlijk zit je met gedachten al in dat vliegtuig richting Amerika. Ik zit dan nu ook in dat vliegtuig en alles lijkt nog zo surreal. Maar ik heb er zoveel zin in! In kan je dat gewoon niet in woorden uitdrukken.


Het idee om naar Amerika te gaan, speelt dan ook al zo lang. Het begon allemaal toen mijn nicht ook na 5VWO voor een jaartje High School ging doen. Daarnaast is mama ook heel vaak naar Amerika voor langere periodes geweest voor Au pair of voor vakanties. Van beide had ik zulke gave verhalen gehoord en natuurlijk door de heerlijke ‘High School Musical’ films, schets je een fantasie die naarmate de tijd vordert wel eigenlijk wilt realiseren. Alleen door de prijs die het jaar met zich mee zou brengen, hadden we het idee even geparkeerd. Ik wil namelijk ook in Verenigd Koninkrijk of in de Verenigde Staten studeren, en daar zit ook niet een al te zuinig prijskaartje aan. Nu gaf STS de kans om je middelbare school diploma ook in Amerika te halen met het Select Programm. Dit betekende dat ik niet meer mijn VWO6 af hoefde te maken, wat voor mij meerdere voordelen zou hebben. Na veel wikken en wegen, hebben we (voornamelijk mijn lieve ouders) besloten om het wel te doen en zo is het begonnen. 


We vliegen op New Wark en zodra we daar aankomen, gaan we gelijk naar het hotel en kunnen daar de hele middag relaxen. Gedurende de middag komen er nog meerdere studenten van over de hele wereld aan en dineren we samen. Morgen begint het programma in New York die nog tot vrijdag voortduurt en dan vlieg ik zaterdag naar mijn gastgezin.

Mijn gastgezin bestaat uit een vader, Eddie, en moeder, Michelle (beide 47). Zij hebben een zoon (20), Micheal en twee dochters: (19&18) Neely en Hannah. Ze wonen in Wareham, een town wat ongeveer 45 min. rijden van Boston ligt. Wareham ligt in een baai, wat uitloopt op de Atlantische Oceaan. Dus dichterbij jullie in dat koude, kikkerlandje kan ik niet zitten! Maar hierdoor is de natuur heel mooi, ze hebben veel stranden maar een Natural State Park is ook vlakbij. Ik heb pas 3 weken geleden te horen gekregen dat ik bij hen geplaatst ben maar sindsdien is er veel contact. Ze hebben vorige jaar ook een meisje uit China voor een jaar gehad. Blijkbaar is het hen zo goed bevallen dat ze dit jaar besloten hebben om nog een keer een meisje in huis te nemen. Neely gaat heel toevallig dit jaar een semester in Nederland studeren dus we hebben als het ware echt een ‘uitwisseling’. Nu brengt ze mij niet alleen de Amerikaanse cultuur bij maar ik ga ook voordat ze weggaat wat Nederlandse gebruiken en woordjes leren. Ze had er zelfs al een paar geleerd! Daarnaast willen Hannah en Neely mij ook heel graag meenemen naar Boston, de rest van de omgeving laten zien en andere activiteiten doen! Kortom: de eerste indruk is heel positief.

Mijn avontuur is eindelijk begonnen en ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Heel veel liefs en dikke kusjes,

Lou


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!